luni, 17 ianuarie 2011
Toleranta si Intoleranta
Toleranţă (lat.: tolerare = a suporta) este un termen social, etic şi religios aplicat la o colectivitate sau la un individ, care defineşte respectul libertăţii altuia, a modului său de gândire şi de comportare, precum şi a opiniilor sale de orice natură (politice, religioase etc.). Toleranta inseamna bunul simt de a nu fi egoist si a intelege ca ceva ce pentru tine este poate lipsit de importanta pentru altul vine pe primul loc. Lipsa tolerantei este egoism iar egoismul este sursa tuturor relelor din lume. oleranta inseamna bunul simt de a nu fi egoist si a intelege ca ceva ce pentru tine este poate lipsit de importanta pentru altul vine pe primul loc. Lipsa tolerantei este egoism iar egoismul este sursa tuturor relelor din lume.
Toleranta este respectul, acceptarea si aprecierea bogatiei si diversitatii culturilor lumii noastre, felurilor noastre de expresie si manierelor de exprimare a calitatii noastre de fiinte umane. Ea este incurajata prin cunoasterea, deschiderea spiritului, comunicatie si libertatea gandirii, constiintei si credintei. Toleranta este armonia in diferente. Ea nu e doar o obligatiune de ordin etic; ea e, de asemenea, si o necesitate politica si juridica. Toleranta e o virtute care face ca pacea sa fie posibila si care contribuie la inlocuirea culturii razboiului cu o cultura a pacii. Plecand de la premisa ca in actualul context
educational educatia civica se profileaza ca un demers complex ale carui
dimensiuni: educatia pentru democratie si civism, educatia pentru drepturile
omului, educatia pentru pace si toleranta, educatia interculturala etc., se inscrie
intr-o noua paradigma, care isi propune extinderea problematic al scolii si al
familiei catre mediul socio – cultural in ansamblul sau precum si de la premisa
ca obiectivul principal al intregului proces educational si in mod expres al
procesului didactic este formarea cetateanului activ, bine informat si responsabil,
capabil de implicare in viata sociala, vom concluziona: este nevoie de o reforma
scolara, reforma flexibila care sa permita elevilor sa se manifeste in mod creativ.
Cunoasterea abilitatilor intelectuale, afective sau psihomotorii, a capacitatilor
creatoare ale elevilor pot fi de un real folos profesorului diriginte si pot fi
valorificate in mod corespunzator prin antrenarea acestora, in programe, in
proiecte care sa vizeze pe o parte abordarea interdisciplinara a anumitor teme,
iar pe de alta parte implicarea in viata comunitatii.
Se propun ca obiective: definirea conceptului de toleranta, identificarea
situatiilor in care atitudinea indivizilor, institutiilor si societatilor este toleranta,
indentificarea situatiilor in care atitudinea indivizilor, institutiilor si societatilor
este intoleranta, valorificarea informatiilor dobindite la: sociologie, filosofie,
istorie, geografie, din alte surse de informare; formarea si dezvoltarea unor
capacitati de comunicare, a unor deprinderi corespunzatoare unor atitudini
sanatoase, de combatere a actiunilor intolerante de la scoala, din familie, din
grupul de prieteni.
O asemenea tema a avut drept motto “diversitatea nu este ceva rau, ci un bine”
John Stuart Mill.
Acceptarea diferentelor este elementul esential al existentei noastre ca fiinte
sociale.
Toleranta inseamna cunoasterea, recunoasterea si acceptarea modului de a
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu